fredag 10 april 2015







Stolthet
Blommig Fredag igen och dagens tema "Det här är jag mest stolt över"
Den här Finska  Pilen på vår baksida blev planterad för 27 år sedan och det var första sommaren som vi bodde här  då hade jag satt ner en kvist från vår Pil som vi hade på vår tomt där vi bodde tidigare.Nu står den här och växer och som träd gör i en trädgård så  tillför de väldigt mycket för att en trädgård ska bli harmonisk.Vi är nog ganska stolta och nöjda över att den nu har blivit så här stor.
Även denna har vi själva drivit upp från en Pil kvist bara vi har tre Finska Pilar i vår trädgård som alla fyller en bra funktion och ger trädgården karaktär.

Sedan kan man ju göra mera med dem till exempel hänga upp korgar och amplar med fägring i så blir det ännu bättre.
På vårt sommartorp har vi gjort likadant där behövdes det en utfyllnad och vi planterade då en Pil.I dag så har den blivit så här stor för Pilar växer med rekordfart vilket jag tycker är bra för då behöver man inte vänta allt för länge.Under den så sitter vi och myser på sommaren den ger en skön svalka när solen står högt på himlen och gör luften varm.
Den här Rönnen som vi har planterat vid vår infart till vårt hus nu har nu även den vuxit till sig och förra sommaren så var den så här vacker.Vi hämtade för flera år sedan den i min barndoms by i närheten av där jag är född då var det en liten planta
Till slut så får det  bli lite blomster även den här rabatten som jag ville skulle bli rejält stor och fick även bli det är jag allt lite stolt över den rymmer en hel del blommor och är så vacker när vi är mitt i sommaren.Det var mina bidrag i ämnet och vill Ni se fler fina bidrag så gå in på den här sidan  Bland rosor och bladlöss
I dag har vi bakslag igen på våren med snöfall men det är ju April så då kan man inget annat vänta.Ha det som allra bäst och ta hand om Er. 








9 kommentarer:

  1. Så vackert det blev med pilarna. Det är ett bra träd om man vill ha något som växer snabbt. Träd är jo stommen i en trädgård men man får ha lite tålamod om man inta har lyckats få en tomt med uppvuxna träd från början. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Vackert med pilar! Jag tycker att de är så fina. Ha en härlig vårdag!

    SvaraRadera
  3. Vackra stora träd, har planterat några träd också, som nu är riktigt stora. Ha en skön helg! Marika

    SvaraRadera
  4. Visst är det härliga träd med växtkraft....härliga bilder.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Så himla roligt att ha satt ett skott som växer upp och blir ett helt träd! Jag är imponerad!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Det är ju verkligen nåt att vara stolt över
    Ha en fin och skön fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  7. Ja, å fostre opp trær eller busker fra stiklinger og kvister gjør en bra stolt :) Vakker og harmonisk rabatt også!

    SvaraRadera
  8. Nej, vad vore en trädgård utan träd? Himla fint med pilen. Du har en del att vara stolt över:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera
  9. Vad häftigt att pilar växer så fort! Det visste jag inte!
    Det måste ju vara fantastiskt att själv ha planterat ett litet skott som sen blir ett stort träd att fika under!?

    Ha en bra söndagskväll!

    //Veronica

    SvaraRadera