söndag 26 april 2015




Vårvackert
På fönsterbrädan i vårt kök står den här fina laxfärgade Pelargonen och blommar för fullt.I år har jag fler Pelargoner än vanligt och alla tänker jag snart sätta in i vårt växthus och där ska de få vara placerade tills dess att temperaturen blir mer lämplig att vara utomhus.
I ett annat fönster så har jag placerat det här vackra Ödesträdet den har inte blommat på ett bra tag så jag blev ju förstås glad och förvånad att den nu gör det.
Utanför vårt hus och nedanför vårt köksfönster har nu Vårvivan slagit ut sina söta blommor där är även Tulpaner på gång.Nu får det allt bli varmare och inte bara vara fem plusgrader och mulet det gilles inte så vidare värst mycket.
Min favoritfågel nummer ett är ju Sädesärlan den har väl i vanlig ordning liftat med  Tranorna så otroligt smart att göra så.Jag blev så glad när jag fick se den på gräsmattan för det är min sommarfågel då vet jag att sommaren  den är snart här.I samma veva hörde jag Storspoven och är det någon fågel som får mig att känna vårkänslor och även nostalgi så är det den fågeln.
Fredag kväll var vi bjudna på kvällsfika hos några vänner i en grann by och när vi skulle fara i väg hemåt så var det minusgrader och vi fick skrapa bilrutan innan vi kunde åka i väg hemåt.Nu är vi ju inne i April månad än så länge men nog vill man att det ska bli lite skönare temperatur för vi har ju fått känna på den ett tag och det var bra mycket behagligare än minusgrader.Jag tackar för fina kommentarer i mitt förra inlägg och avslutar med att önska Er som tittar in här en fortsatt bra eftermiddag.







1 kommentar:

  1. Jag har pelargonerna i uterummet, inte frostfritt vintertid, men nu verkar de trivas. Frostvitt på morgonen här idag. Ödesträdet är fint. / Britt

    SvaraRadera