onsdag 22 april 2015


                                                   Våren här hos mig
Nu börjar vintern tappa sitt grepp rejält för här i vår trädgård så ligger det bara lite grann snö på baksidan av vårt hus där det är mest skugga.I rabatten nedanför vårt köksfönster där har Scuillan slagit ut sina klarblå blommor och i går hade vi femton grader varmt och det är bara tacka och ta emot för det är helt underbart.Jag har hört Koltrasten sjunga i närheten av vår trädgård och det är ett underbart vårtecken.
Vi har satt upp den här vackra fågelholken som jag hade turen att vinna i julklappsspelet vi hade i julas.Nu får den sitta på garageväggen under taket så nu hoppas jag att det är någon trevlig "pippi" som känner för att flytta in.
Även vår rabarber har börjat visa sin mustiga knopp när den vuxit till sig och kommer med sina späda rabarber skälkar ska jag absolut koka en kräm av dem  för det är ju så gott.
Vi har även bokat in oss på en trädgårdsresa till Finland som vi ska fara i väg på  i slutet på sommaren  det ska bli mycket intressant att fara över till ett annat Nordiskt land och titta på deras trädgårdar.I dag har vi haft kuling vindar och tio grader varmt jag har varit ute i flera timmar och motionerat med räfsan och plockat bort löv från rabatterna och kunde se att mycket är på gång under lövet.Jag önskar Er alla som tittar in på min sida en riktigt fin eftermiddag och avslutar med att tacka för fina kommentarer i mitt förra inlägg.Lev och må så länge.

 
 

2 kommentarer:

  1. Skönt när vintern börjar tappa greppet. Det blir nog en trevlig trädgårdsresa. Blomkvists har jag sett på trädgårdsmässan i Älvsjö. De hade litet annorlunda fruktträd minns jag. Vita körsbär till exempel. / Britt

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt när våren får fotfäste och solen börjar värma. Här har det äntligen våren börjat sin frammarsch. Och det är så njutbart!

    SvaraRadera