fredag 24 april 2015



                                                        Bästa vänner
är dagens tema i Blommig Fredag
Liljan Lollipop och  röd Temynta är de bästa av vänner  se så fint de passar i hop.
I den här rabatten så är det olika gula toner som kombinerar varandra och passar bra tillsammans här är det Funcia och Skuggbräcka.
Blodoxalis och Dvärgplymspirea så olika men ändå så otroligt fina tillsammans och har suttit tillsammans i rabatten i många år och trivs bra tillsammans.
Ismalört och växten  Bloddroppen  som är alltid fina tillsammans och just Malört är jag svag för i olika sammanhamg för det  blir en fin kontrast mot andra blommor med starka färger och blir de bästa av vänner.
Här är det många blommor som samsas i rabatten och är bästa vänner.
Som avslut  får jag säga att vår trädgård är min allra bästa vän för där laddar jag mina batterier och får lugn och ro kan tänka på annat om det skulle vara så att mina tankar far i väg på det som oroar ger mig ny energi och får mig att må riktigt bra.Dessutom så får jag även motion när jag jobbar i den.Det var mina bidrag i ämnet för dagen om Ni vill se andra inslag i dagens tema så kan Ni gärna gå in på den här sidan Bland rosor och bladlöss
Där får ni helt säkert se fler inslag i ämnet.Vill avsluta med att tacka för fina kommentarer i mitt förra inlägg och även hälsa nya följare välkomna.Ha en riktigt fin vårdag bland era vänner i trädgården. 
 








9 kommentarer:

  1. Så fint med alla bästa vänner i trädgården och trädgården är en fin vän när man behöver den. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Så fina vänner, gillar Malörten med det röda, riktigt fint. Ha en skön helg! Marika

    SvaraRadera
  3. Växter som trivs ihop blir ju nära vänner och dem tycker man om. Malört är en ny bekantskap. Jag vet ju att man kan göra besk på den, men att den kan vara en fin vän åt andra växter har jag aldrig tänkt på. / Britt

    SvaraRadera
  4. Ismalört och blodroppe irsnygga ihop!
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  5. Väldigt snygga kombinationer allihopa!
    Trevlig helg☺
    Milla

    SvaraRadera
  6. Fina kombinationer av vänskap....=)

    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Mycket fint i dina rabatter som samsas bra.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina kombinationer av blommor du har.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  9. Så fina kombinationer. De ger en känsla av harmoni. Snyggt! Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera