onsdag 8 april 2015






Vissa dagar
Så blir man extra glad som i går när vårens första Krokus visade sig  och luften var ljummen då det var 10 plusgrader och både människor och flugor tinar upp lite grann extra.I dag däremot så är det "håll i hatten" väder och mindre angenämt alldeles lagom för att göra lite andra saker tänker ta hand om mina Tomatplantor som behöver skolas om till exempel.
I går hade vi även besök av grannens katt som även han myste i solen han var i behov av lite mänsklig kontakt och frågade inte alls om han fick inta solstolen utan hoppade bara upp där precis som han alltid har varit där.Naturligtvis så var han välkommen en mysig katt säger man inte nej till..
Vår torp granne Valda kom över med dessa pelargonsticklingar i går och då blir man extra glad förstås hon hade tagit hand om sina gamla Pelargoner och visste att jag gärna ville ha av dem.
Två är ur Rosen Pelargonen hon har och de andra två krukorna är från hennes Mårbacka så nu blir det till att vårda dessa med omsorg.
I går kväll så blev det en tur för att hälsa på min moster som har det här året fyllt 96 år och det är så roligt att besöka en äldre dam som levt ett långt liv och är fortfarande klar och redig.Hon fick av oss en bukett Tulpaner för det är hon väl värd på hennes köksbord stod även lite Påskblommor som hon hade fått under högtiden.Nu hoppas jag att ni alla som tittar in här på min sida får en fin Onsdag  och ha det som allra bäst.

 


 

 

1 kommentar: