söndag 19 april 2015




Aprilsöndag
I dag på morgonen så förevigade jag det här Domherr paret och det var med stor försiktighet som jag öppnade dörren så ljudlöst som möjligt för att fånga dem på bild för de är ju så otroligt skygga.Jag tycker nog att hanens vackra röda bringa är rödare än vanligt  men det är väl för att behaga damer så här nu i vårens tid som naturen har sett till att det ska vara så.
På vårt torp där har vi en Ekorre som skuttar runt bland träden i bland när man sitter i sin solstol och myser så kan man höra hans närhet i form av slammer då är han någonstans i närheten och huserar.Här stannade han till så jag fick föreviga honom vilket inte är helt lätt, men jag tror att han blev lite överraskad över att jag just kom och valde att sitta helt stilla något som jag naturligtvis blev tacksam över.
I går när jag i vanlig ordning promenerade hem från vårt torp så kunde jag gå genom skogen den sista biten och på sina ställen så har snön tinat bort där marken nu är grönbrun igen vilket ger en härlig vårkänsla.
Hemma i trädgården så har rabatterna tinat fram och en del växter är helt gröna när de åter kommer fram i ljuset och det är precis vad den här Skuggbräckan är.
För ett tag sedan så inköpte jag en vit Julros,en Pense` och en Bellis som jag har i den här hinken av Zink den kan jag ta in på kvällen om temperaturen ser ut att bli på minussidan.Just nu så börjar solen titta fram och det blir helt säkert en fin April Söndag med härlig temperatur på plussidan.Jag ska bege mig ut i trädgården har börjat räfsa bort en del löv från rabatterna så lite grann har jag börjat med det roliga vårarbetet.Ha en riktigt fin Söndag och som avslut vill jag tacka för kommentarer i mitt förra inlägg det är alltid lika roligt att Ni tar er tid.









3 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha det så härligt vid ert torp. Det är så mysigt med lite naturliv runt huset och så kul att kolla in vad dom har för sig, fåglar och andra djur. Jag tror jag har skrivit det förut, men jag gillar stigen till torpet. Ha en fin söndag.Carita

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt att fotografera varken fåglar eller ekorrar, men du fick med dem. Domherrar är ju så fina, fast jag ser dem sällan. / Britt

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt att fotografera djur i naturen. Du har verkligen lyckats bra. Fin söndag till dig!

    SvaraRadera