måndag 2 februari 2015



 Ett vintrikgt inslag
När solen skiner och det gjorde det den 27 Januari då åkte jag med min man till vårt kära torp för att föreviga en vacker vinterdag och nog är vintern vacker allt när den ser ut så här.
Promenaden hem sedan gick lätt det gör den när solen skiner och det ligger snö i träden som gör att man får vackra blickfång och temperaturen är helt perfekt ,det är ca två kilometer så det är en alldeles lagom promenad.
Torsdag i förra veckan så vräkte snön ner och det var ett jobb som fanns och det var snöskottning som våra män ägnade sig åt.På eftermiddagen när jag hade varit till vårt stickcafe och haft en trevlig stund så gick jag hem  sedan för att förbereda mig för en konsert med Tommy Körberg, en trevlig kväll tillsammans med bra musik och glada skratt.När vi kom hem så såg det ut så här utanför vårt hus.
Man kan säga att vart man än ser så ser man snö nu har det kommit så mycket så nu är det även takskottning som gäller.Taket till vårt uthus på vårt torp tog maken hand om tur att det finns fina redskap i dag för en sådan aktion och även vårt växthus räddade vi från snöns tyngd. Nu blir det inte så värst många månader förrän den här snön ska smälta sedan och det ser jag ju förstås fram emot för då väntar en annan tid.
Jag får tacka så mycket för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg och jag får även välkomna en ny följare vid namn  Veronica och bloggen Sanda Cottage så trevligt med nya följare som vill följa mig på den här sidan.

1 kommentar:

  1. Nog är det vackert. Nästan onödigt vackert. Här har vi dock inte sett skymten av en sol. Fast till helgen såg det ut att kunna bli. Dessutom litet kallare.
    Fina idylliska bilder. / Britt

    SvaraRadera