fredag 20 februari 2015


 4-nyanser av grönt
Är dagens tema i blommig Fredag och det var inte så svårt tema den här gången för nyanser av grönt omger man sig året runt faktiskt om man bara ser sig omkring men mest är det ändå under sommarhalvåret ändå.
När sommaren kommer och man får vara i trädgårdens gröna rum när den gröna gräsmattan ligger där och är så härlig att beträda och det doftar så gott när den är nyklippt  och man blir påmind om barndomens "slåttanna".
En varm sommardag då solens strålar når skogen och de gröna nyanserna skiftar och det doftar av barr och kåda.
Den blågröna nyansen i Kaprifolens  blad är också vacker.
Den skira grönskan i Rosenskärans flikiga blad är även den fin.
Den djupgröna mattan som ligger i kanten av havet avslutar jag med.Jag förevigade den här dagen när vi var ute vid havet tillsammans med goda vänner vi skulle tillbringa dagen i deras stuga på en ö.Det var en ljuvlig sommardag då solen stod högt på himlen och det blåste endast ljumma vindar vi avslutade dagen med Surströmming minns jag Det var mina bidrag i temat gå gärna in på den här sidan Bland rosor och bladlöss 
så hittar Ni helt säkert fler varianter på färgen.Jag tackar även för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg och önskar alla en riktigt fin Fredag
 




11 kommentarer:

  1. Härligt med din havsbild. Det nästan känns hur svag vinden sveper runt.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Så vakre grønne nyanser du har valgt ut :)

    SvaraRadera
  3. Grönt är skönt!
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  4. Den där skogsdoften är ju helt fantastisk. Jag har också förmånen att få njuta av den. Min trädgård gränsar till skogen och vi går där varje dag, hundarna och jag. Rosenskära är också en favorit och mattram har jag med. Den har följt med någon annan planta av misstag, men den fyller ut så fint i rabatten, även om man får hålla efter den lite ;) Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  5. Gröna vackra sommarbilder med doftassociationer.
    Fast det är något man kan välja bort till sista bilden om man inte gillar surströmming. /Britt

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder och härligt inlägg....=)

    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Härliga gröna nyanser, vilsamt för både ögon och själ.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  8. Fina bilder, gillar bilden med stenplattorna, ser lockande ut. Man vill fram till blomrabatten.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Så många fina bilder till temat.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  10. Jeg liker særlig godt det første bildet ditt. Det ser så koselig ut:)

    SvaraRadera
  11. Mmm, gräsmattebilden - vill gå i den! Ge mig vår nu! Fortsatt trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera