lördag 21 februari 2015


 
 Träfärgat
är dagens tema i trädgårdsfärger och då har jag ju en förkärlek till att använda stubbar på olika ställen i vår trädgård för de smälter så bra in överallt och stubbar av Björk är ju bara så rätt.I krukorna brukar jag använda fleråriga växter som jag har en hel del av i trädgården här har jag Skuggbräcka och penningblad som jag tycker är så vackra i krukor.
Att hänga upp korgar eller som här en strut är även det något som jag tycker är charmigt.Jag fick iden på en trädgårdsresa och naturligtvis så köpte jag den på en gång.Här kan man säga att det är  träfärgat på olika sätt.
Ladan vid skogsbrynet behöver ju inte sägas med så många ord egentligen både vacker och mycket träfärgad.
Krukan på torpets trapp är inte i trä men dess färg kan ju liknas vid någon träfärg plus brotrappan är ju redan i trä.
Här är en annan stubbe nu av ett barrträd den har jag under vår Pil  som växer på baksidan av vårt hus.Den här brukar vi tjära varje sommar för att den ska hålla sig fin, har fått den av en granne som hade avverkat i sin skog.Om Ni vill ta del av fler bidrag i ämnet så kan Ni gå in på den här sidan Charlottas trädgård
Så får jag avsluta med att tacka så mycket för de kommentarer som jag fick i mitt förra inlägg så trevligt med Era avtryck.Önskar Er alla en riktigt fin helg. 

 
 
 
 


9 kommentarer:

  1. Jag tyckte temat var helt omöjligt först. Men det ser jag ju att det inte är. Fint med korgstruten, men även det andra. / Britt

    SvaraRadera
  2. Stubbar som piedistaler (hur nu det ska stavas?) det tycker jag är en jättebra idé om man inte orkar/vill gräva upp stubbarna.
    Tack för inspiration och fina bilder.

    SvaraRadera
  3. Fin tolkning och kul med stubbarna. Sånt som ger en trädgård personlighet.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Smart och snyggt med stubbarna:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Snygga och träfärgade stubbar. Gillar särskilt den sista du visar. Mycket läcker.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  6. Så fint med dina stubbar och den hängande korgen. Använder också stubbar, men björkstubbe har jag inte, det är ju helrätt nu.

    Hängande sån korg vill jag ha, tack för tipsen!
    Trevlig vecka, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  7. Många fina bilder, gillar din strut. Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder som visar träfärgen när den är som bäst....naturligt.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Att se idéer, sno och göra till sina egna! Det är smart och kul!
    Jag har ingen granne att sno stubbar av men det andra idéerna kan jag sno av dig ;)

    SvaraRadera