fredag 13 februari 2015


Ultramarin

Är dagens  fototema i trädgårdsfärger och då blir mitt bidrag de här Penseerna.De som alltid förökar sig och som jag hittar på olika ställen och som jag blir så glad över för de kan man ju plantera i krukor och överallt där man vill ha dem.
Toppklocka är en växt som fanns förr i tiden i trädgårdar och som är så fin både i rabatt och även att plocka in och ha i buketter.Denna har jag hämtat i min barndoms trädgård där min farfar och farmor hade planterat dem så då är det extra roligt att ha dem i sin egen trädgård.

Strandiris den som bara blommar i bland hos mig men är så otroligt vacker har även en släng av kulören.
Stormhatt som är så vacker och som fanns i trädgårdarna förr i tiden den håller måttet fortfarande.Just den här fotade jag hos min mans släktingar.
En av mina blåa krukor som jag planterar i varje sommar den får även vara med i ett hörn i dag.Fler bidrag med vacker ultrablå färg hittar Ni hos  Charlottas trädgård
Jag avslutar mitt tema i dag med att tacka för de trevliga kommentarer som jag fick i mitt förra inlägg.Det är så trevligt med några rader som Ni tar Er tid att skriva.Ha nu en riktigt fin Alla Hjärtans Dag alla som tittar in på min sida. 






9 kommentarer:

  1. Ultrafina utltrablå, den krukan på sista bilden är underskön, så fin plantering och så matchande duk på bordet bakom. Nu längtar jag till sommar och friska dagar.
    Ha en fin alla ♥♥♥ dag!

    SvaraRadera
  2. Jättefina blå. Roligt med att ha minnen med blommor. Att jag inte tänkte på blå krukor, som jag har en del av.Jag vet inte om jag ska vänta med mitt inlägg till imorgon. / Britt

    SvaraRadera
  3. Fina blåa toner hos dig! Toppklocka hade jag i förra trädgården. Spred sig som elden.. Stormhatt står på in vill-ha-lista:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Så mycket vackert det finns! Var på Granngården idag och hittade frö av blå bolltistel - så att jag får lite mera blått i trädgården.

    SvaraRadera
  5. Bara favoriter, och de blåa krukorna har jag också, har börjat tröttna på dem, men de är så stora och bra, så de får vara kvar. Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  6. Det är så galet vackert med riktigt blå blommor. Tillochmed Toppklockorna som jag försöker hålla i styr i min trädgård, är förlåtna då de blommar :)

    Ha en bra kväll!

    //Veronica

    SvaraRadera
  7. De där penséerna har jag också! De är jättefina och precis som du säger så dyker de upp lite här och där. Toppklocka har jag också, men den verkar inte riktigt trivas här. Och hos en del är lite som ogräs tydligen. Så det kan vara ;) Ha en fin dag. /Anette

    SvaraRadera
  8. Mmmm, så mycket vackert blått!
    Trevlig vecka!
    Milla

    SvaraRadera
  9. Känns extra fint att du lyfter fram trotjänarna som dessutom är så vackra. Stormhattar har jag än idag. Men toppklockan ska jag skaffa igen.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera