fredag 13 februari 2015


 Kärlek
är ett helt rätt tema den här veckan i Blommig fredag då vi är inne i vänliga veckan och alla hjärtans dag i morgon.Kärleken som är så viktig och naturligtvis så är de dom som är en  allra närmast de som man älskar allra mest men även en del andra ting förstås som ryms i ordet kärlek.
För mig som är så otroligt trädgårdsintresserad så är även det en sorts kärlek där hämtar jag kraft och tankar min själ på energi.Där man får sätta ner spaden i backen och helt på egen hand bestämma hur man vill ha det och gör mig lycklig när resultatet blir precis som jag ville eller inte men jag har i varje fall trevligt under tiden jag planerar och jobbar..
Jag har även kärlek till naturen och  skogen när man får ströva omkring i den lyssna på fågelsång plocka bär och svamp det blir man så himla lycklig av.
För att inte tala om vårt kära torp där vi njuter alla gånger som vi får vara där  den har vi en stor kärlek till.
Min kärlek till Rosor vet Ni ju redan om här är det Flammentanz röd och vacker precis som kärleken själv.
Sedan som avslut ett betonghjärta det måste bara finnas med en dag som denna.Fler fina kärleksfulla bidrag hittar ni här hos  Bland rosor och bladlöss
Jag får önska alla som tittar in här hos mig en riktigt fin och kärleksfull dag. 
 


 
 
 
 

13 kommentarer:

  1. Det har du fångat fint och kärleksfullt!
    Trevlig och hjärtlig helg!
    Milla

    SvaraRadera
  2. Kärleksfulla bilder, och vilket fint torp. Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fina bilder.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  4. Härligt och finstämmt inlägg och betongfatet är ju bara så rätt! Trevlig <3helg! /Lotta

    SvaraRadera
  5. Helt rätt och bra skrivet. Så känner jag också. Vad man kan vara tacksam för att man har det så. / Britt

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder. Jag gillar den lövbeströdda stigen, väldigt rofyllt. Man kan nästan uppleva hur det känns att vandra där en vårmorgon med fågelsång. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  7. Underbar tolkning av kärlek.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  8. Roligt att läsa alla olika kärlekstolkningar. Och kärleken till rosor delar vi! Ha en fin helg.

    kram louise

    SvaraRadera
  9. Kärlek innefattar så mycket och du fick med mycket. Och rosor är aldrig fel;))
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Håller med totalt, saknar bara torpet!
    /Anette

    SvaraRadera
  11. En blodrød Flammentanz må vel være det perfekte uttrykk for kjærlighet...

    SvaraRadera
  12. Ja kjærligheten til hagen er stor:) Fin tolkning

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga bilder du visar! Så mysigt torp o naturen är för vacker!
    Må så gott!
    Trevlig vecka!
    Hej Ewa :)

    SvaraRadera