måndag 23 februari 2015


 Det börjar våras
Även här hos mig för det har ju varit plusgrader och blåst en hel del och då har snön smält bort på gott och ont för vi är ju trots allt bara i Februari ännu.I rabatten vid vår groventre där allt som växer där är rätt så skyddat där har en del av vårens blommor blivit lurade att komma upp så i dag ska jag se till att de får lite snö över sig så att de får slumra sött ett litet tag till.Men oh så härligt det känns att vi går mot en underbar tid man får ny energi av det.
Även den Rosenbräcka som växer i rabatten intill har tinat fram men den vet jag kommer att klara sig ändå för det har hänt tidigare men även det är roligt att se att de är på gång fastän det är tidigt.Vi har tittat i vår kalender för förra vintern och den var på precis samma sätt så det blir en tidig vår även i år.Någon har även sagt att vi kommer att få en likadan sommar som förra året vi får väl se vad tiden lider hur det blir med det.
Inomhus så har jag roat mig med att plocka in kvistar av Syren för att se om jag kan klara av att få dem att komma med blad, det är hur som helst en rolig syssla att göra nu när Våren knackar på dörren.
I skogen så kan man åter promenera efter skogsvägarna då de är uppkörda med skoter och spåren har blivit hårda och går bra att ta sig fram efter det är ju där jag helst vill vandra inget går upp mot en skogspromenad.Som någon klok sa "Naturen är som plåster för själens sår"vilket är så sant.
Jag får avsluta med att önska alla som tittar in här en riktigt fin början på veckan och tackar så mycket för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg.
 

 
 


 

2 kommentarer:

  1. Tänk om det blir en sådan sommar som förra året igen. Den verkar de flesta ha varit nöjda med.
    Fina små vårtecken. / Britt

    SvaraRadera
  2. Måste lösa bevattningsfrågan om det ska bli en lika dan sommar till.
    Fina bilder.
    /Anette

    SvaraRadera