lördag 28 februari 2015




Jätteljusgul

Är dagens tema i trädgårdsfärger och dit hör Höstgullris och Parkstånd de syns på långt håll när de blommar för sin gyllene gula nyans.
I den här rabatten så har jag planterat olika blomster i gula färger dit hör både blad och blommor som till exempel Skuggbräcka,gult Penningblad även en Hosta i gula och gröna nyanser och en blommande Törel .
Gul Vallmo som fåglarna har planterat åt mig och det är ju så roligt när man har trädgård att man får blomsterfröjd lite vart stans när de är med och hjälper till.
En sommaräng med Smörblommor det kan inte bli fel i sammanhanget här har jag fotat i min barndoms by.Om Ni vill se fler bidrag i ämnet så kan Ni gärna titta in på den här sidan Charlottas trädgård
då kommer Ni helt säkert få fler tips på gula blommor.
Jag avslutar med att tacka för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg så trevligt att ni har hittat till min sida.Ha nu en riktigt trevlig helg. 
 



9 kommentarer:

  1. En hel liten gul rabatt, blev ju jättefint. Det är en färg som jag ibland glömmer bort, men visst blir man glad av den. / Britt

    SvaraRadera
  2. Gula fina blommor, och vad vore en sommaräng utan gult. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Man blir pigg av gult. Det är som små solar överallt.

    SvaraRadera
  4. En äng med smörblommor...ljuvligt! För plockade jag jämt buketter och torka. Det skulle jag nog ta och börja med igen:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jättefina gula blommor och inte att förglömma, blad. :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Tänk att springa barfota över sommarängen med smörblommor! Härligt!

    SvaraRadera
  7. Sommarängen är allt nåt att längta till nu. men först ska vi ha en vår med många gula blommor.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Idag kändes det extra skönt att titta på gula blommor! Här har det snöat och det lär väl komma mer. /Anette

    SvaraRadera
  9. Ler när jag ser gullriset. Det fanns alltid hemma när jag var liten och det var min favoritkompis till astrarna i en höstbukett. Den gulbladiga, gulblommande planteringen var jättefin.

    Ha en fortsatt fin vecka! Carina

    SvaraRadera