onsdag 11 februari 2015





Vårkänsla redan...
Nu när vi har haft sju plusgrader några dagar och ordentliga stormar så har det tinat lika mycket som i April och framför vårt köksfönster så har plattorna av skiffer tinat fram så också gräset som är mellan plattorna.Det har även rasar från taken så att man tror att en mindre jordbävning är i farten.Nu har vi ju bara Februari så naturligtvis så ska säkert vintern ta ett nytt grepp om oss den bara retas lite men nog får man ändå lite vårkänslor.
I dag blev min motion att skotta fram en gång till vårt växthus.Jag brukar sätta mig därinne när solen når dess tak och värmer upp där inne finns ett bord  och två stolar som man kan sitta på om man känner för det.Än så länge så håller huset ihop för dessa stormar för maken limmade ihop det med Silicon förra sommaren och i och med det så ska det väl gå bra.
När jag hade skottat min väg till växthuset så gick jag in och satte mig ner och lyssnade på den här boken som Anna Fredriksson har skrivit.Den handlar om en vuxen syskonskara på tre personer som har förlorat sin mamma och som nu har ett sommarhus i Stockholms skärgård man får följa deras väg kring hur de ska göra med det mysiga huset.Jag lånar ofta böcker via Elib på nätet man kan ladda ner till en MP3 spelare eller lyssna direkt från datorn när lånetiden är slut så tar de tillbaka boken automatiskt.Någon klok har sagt "Läsning är för själen vad motion är för kroppen"
Den här "Streptusen" inhandlade jag i dag på förmiddagen den lockade mig med sin vackra färg och då måste man ju slå till förstås.
Jag önskar alla som tittar in på min sida en fortsatt bra eftermiddag






2 kommentarer:

  1. Tvågärgad sreptust, så söt. Förstår att du föll för den.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken superfin Streptocarpus. Det är härligt när snön börjar smälta undan och det droppar från taket, men jag tror också att det kommer mer. / Britt

    SvaraRadera