fredag 6 februari 2015


 Vårlängtan
är temat i dagens Blommig-Fredag
När Krokusen blommar i husknutens rabatt då är det en otroligt härlig tid man känner mycket vårlängtan när man ser dem på bild bara.
När Tibasten kommer med sina knoppar och sedan slår ut med sina vackra blommor då är våren här på riktigt.
När man får köpa de första Penseerna och sätta ut dem i en kruka då är den värsta vintern över och vi kan blicka framåt igen till härliga sommartider som väntar.
För att inte tala om när Tussilagon blommar då är Våren redan här.
Promenaden med lätta skor på en skogsväg där vintern håller på att förlora sitt grepp det är en härlig känsla.Om Ni vill ta del av andra bidrag i ämnet så kan Ni gärna gå in på den här sidan  Bland rosor och bladlöss
Där hittar Ni helt säkert fler trevliga bidrag i ämnet.Jag får önska alla som tittar in här en riktigt fin dag. 
 

 

 
 

11 kommentarer:

  1. Jag längtar efter precis samma saker, fast snön har fördröjt känslan en smula. Men den kommer nog tillbaka. / Britt

    SvaraRadera
  2. Fina vårlängtansmål. Det är bara för mig att hålla med.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga vårliga bilder det ger en otrolig längtan till vår.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  4. Det är vår, den första crokusen och tussilagorna.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Kan jag ju bara hålla med om och så gillar jag sista bilden med stigen alldeles extra.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  6. Härliga kommentarer på väg mot våren!Ha en skön helg!/ Monica

    SvaraRadera
  7. Ja nu längtar i alla fall jag efter våren! Härliga bilder!
    Milla

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder som fångar längtan efter vår på ett härligt sätt....=)

    Trevlig helg!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Ja jag håller med vad härligt, det där med skogsvägen, känner igen underbart!
    Trevlig vecka, allt gott, hej Ewa :)

    SvaraRadera
  10. Når hestehoven titter frem i grøftekanten, da er det vår:)

    SvaraRadera
  11. Det kommer bli så härligt med solen, doften och alla vårblommor. Och det där vackra ljuset... Längtar!

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera