lördag 7 februari 2015






Betonggrå-fototema
Är tema i dag och så värst mycket grå blommor finns det inte men en hel del annat i vår natur som påminner om just den färgen.Som den här vita mossan som på sina ställen breder ut sig i stora fält då ser det ut som dagens färg.
De här svamparna som jag förevigade för några år sedan den är även den betonggrå och ganska så vacker.
Stenar i vår natur som den här som vi hittade vid vårt torp där det finns ganska så mycket sten när man börjar gräva i backen och som vi plockade upp för att bara ha som prydnad.De är även så vackra att ha tillsammans med blommor i rabatterna de håller även värmen bra så de är bra till mycket.
Bladen på den här växten är ju egentligen betonggrå men vi säger väl egentligen silver.
Om Ni vill ta del av fler varianter av den betong gråa kulören så kan Ni kika in på den här sidan Charlottas trädgård
Till sist vill jag tacka för fina kommentarer i mitt förra inlägg och även hälsa välkommen till nya följare på min sida. 
 
 
 

 
 

5 kommentarer:

  1. Ja du det där med betonggrå var inte lätt. Mossan och svamparna platsar väl in där stenen är ju så fin bland alla blommor och grönt.
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Inte lätt att hitta växter i den färgen, men du har lyckats bra. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Tjusigt. Du lyckades hitta en växt också. Jag har lammöron, men jag hittade ingen bild ;) /Anette

    SvaraRadera
  4. Fint! Jag säger som Anette. Har också lammöron men inga bilder.
    Milla

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder....lammöra är klockren till temat....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera