torsdag 8 maj 2014





Vår ute vår inne
Just nu så har Björken fått dessa vackra hängen fullproppade med pollen något som är vackert att se på men inte så kul att få i sig om man är allergisk mot dessa,jag har inte känt av den ännu förhoppningsvis så slipper jag det, brukar känna av mera när barrskogen blommar.Hängena inger hopp om den framtid som är när naturen tar på sig sin fina skira gröna sommardräkt med andra ord en helt underbar tid.
Inomhus så håller jag på med fönsterputsning det är ju någonting som även hör årstiden till åtminstone här hos oss.I det här fönstret så har jag satt upp en gardin som jag köpte när vi hade köpt vårt första hus och den gardinen är lika vacker ännu fastän det börjar vara 33 år sedan om man har en stilren gardin så håller de måttet hur länge som helst.
Hos min väninna så blommar den här fina kaktusen just nu och inte gör det någonting att den får bo i  en jättevacker kruka.dessa Kaktusar som inte behöver så värst mycket omvårdnad men kan ge så mycket skönhet ändå.
I dag har vi haft sju grader varmt och vårvindar friska det var bara att ta på sig vinterdressen och sätta sig i ett lugnt hörn i solen då var det riktigt härligt.Promenaden hem från vårt torp gick jag i motvind men om man tänker positivt så ger det ju mera effekt motionsmässigt.
Det var allt för i dag nu hoppas jag att Er eftermiddag  blir så bra som möjligt så ta hand om er därute.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar