söndag 18 maj 2014





Rara blommor och en solnedgång
 
Den här zedum växten inköpte jag i förra veckan jag är ju lite svag för silvriga bladverk för de är så vackra i sig själva och gör även att rabatten får en lugnare ton när man blandar in den färgen.Dessutom så klarar den torka mycket bättre än andra blommor och jag har planterat den under en av våra Pilar och där är det bra att ha växter som tål en del och dessutom är vackra.
Brokbladig Lungört den är också så vacker och just för tillfället så blommar den med sina fina blommor nu blir man glad varje dag man hittar blommor som har slagit ut.jag njuter varje sekund av den här härliga tiden.Lungörten är även väldigt vacker när den blommat ut en otroligt tacksam växt.
Nu har även Krokusen som jag har planterat i den största rabatten slagit ut tydligen så trivs den bäst där märkligt för där ligger ju snön kvar allra längst men den är så otroligt välkommen med sina fina blommor .
I går kväll så kunde jag inte låta bli att fånga den vackra solnedgången det ser ut som guld i träden.Nu har vi haft ett helt fantastiskt väder vi har fått värme och nu brakar det loss i vår natur för träden och alla blommorna de jublar över den och svarar med att se till att bli fort gröna.I går så stormade det en hel del man fick hålla fast det man hade som var löst för annars så kunde det hamna hos någon annan.Luften var ljum och det var ju skönt vi var ute i trädgården hela förmiddagen och pysslade vilket jag även har gjort på förmiddagen i dag då jag har städat bort i vårt jordgubbsland bland annat.Med tanke på att vi har inte fått så mycket regn och det dessutom blåser så blir det ganska så torrt vilket gör att man måste börja vattna.Nu i afton så har lappen om information om att vårt sommarvatten ska sättas i gång kommit upp på vår anslagstavla vid brevlådorna och det känns riktigt bra att få i gång det då kan man ju vattna lite mer än vanligt
Ha en fortsatt bra eftermiddag alla som tittar in här


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar