onsdag 28 maj 2014




Den blomstertid nu kommer
Med lust och fägring stor du nalkas ljuva sommar då gräs och gröda gror.Den vackra sommarpsalmen passar så bra att sjunga just nu då allt börjar väckas till liv igen och det börjar blomma i både träd och buskar.Här på vårt torp så blommar Häggen som bäst och här så finns det flera Hägg träd så det doftar så ljuvligt.Nu är en tid när man har det mesta härliga framför sig i form av blommor och skir grönska.
För min del så passar jag på att ta in en del vackra blommor för annars så får man ju inte titta på dess fägring annat än när man vistas utomhus.Vårkragen gör sig så fint i den gröna vasen som jag en gång fick av mina före detta arbetskamrater.På sommaren så blir det många vackra buketter som jag plockar in man måste ju passa på när man har det i trädgården det är även fint att plocka buketter och ge bort till någon som behöver en vacker bukett.Ofta så blir det till någon som fyller år eller till någon bjudning man ska gå på.
Ute på vår trappa så har jag nu satt ner den Sälg som jag inköpte under våren och där ska den nu få vara under sommaren de vita Penseerna som jag även köpte har vuxit till sig bra.Här får de stå och välkomna besökare som kommer på visit.
Min väninna hon har den här söta dekorationen vid deras entré Violer och Murgröna är så fina tillsammans.
I dag på eftermiddagen så har vi varit till vårt torp och njutit i solen påpälsad för det är minsann inga varma vindar som blåser men om man sitter i lä så går det bra.Nu kommer nog värmen tillbaka igen vilket jag välkomnar för man mår så bra när man får klä sig i lätta kläder igen och känna den härliga värmen.
Ha det nu så gott och njut av dagarna som kommer och går.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar