lördag 24 maj 2014





Blomsterglädje och en skata

Nu doftar det i vår trädgård för vår Hägg med rosa blommor har slagit ut.En underbar doft dessutom så finns det vanlig Hägg i närheten och då den slår ut så är luften full av dofter.Den här med rosa blommor tycker jag är så fin och den fröar gärna av sig så jag hittar spår av den på flera ställen.Jag får alltid  minnen från min barndom när Häggen blommar och minns att mamma hade satt Hägg i vas och ställt på köksbordet så det doftade i hela vårt kök det är härliga minnen.
Vid vår entré har äntligen den vinröda Tulpanen som jag inköpte på IKEA i höstas slagit ut, den har jag fått vänta på för den har stått med knoppar ganska så länge  men med den sista tidens värme så slog den äntligen ut i blom och så här fin är den.
Mitt Samurajhjärta har även den börjat blomma och det tänker den göra hela sommaren för  den är så otroligt tacksam  dessutom har den så dekorativt bladverk.
Nu har jag även hängt upp Skatan i trä som maken har sågat ut och som jag har målat.Dess förlaga har tyvärr gått sönder den som vi fick i gåva av min mans kusin men det är ju inte hela världen då man kan tillverka nya.Nästan varje dag så plockar jag fram ur gömmorna olika saker som man vill ha i trädgården jag är väl inte någon älskare av en massa prydnadsföremål i trädgården men några har jag allt.
Nu har vi haft riktigt varmt i några dagar det har varit nära 30 plusgrader då behöver allt levande vätska mer än vanligt och i går kunde vi vattna med vårt sommarvatten för första gången och det var verkligen behövligt.
I dag ska jag plantera lite i några krukor och i kväll ska vi åka i väg och plantera på våra anhörigas gravar så det är fint där i morgon då det är Mors dag.
Hoppas att Ni har det riktigt bra där Ni befinner Er här hos mig så ska det bli en riktigt fin dag även i dag för solen skiner och det är en härlig sommar temperatur .
Ha det så gott alla som hälsar på på min sida.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar