måndag 12 maj 2014





En helg med städning och vackra blommor
I går på förmiddagen så åkte vi i väg till vårt kära torp för att städa bort vintern och då kan sommaren komma när som helst för allt är putsat och fejat för att ta emot den.Nu är det så mycket trevligare att gå in i huset när det luktar ny städat för jag har ju förstås använt såpa det enda som gäller åtminstone när jag städar både hemma och på vårt torp.
Utanför så har vi i stort sett räfsat och gjort klart och Humlen är på gång och även andra växter som jag har i rabatten närmast husväggen.Inte förrän i Juli så ser det ut som på bilden och jag tycker att Humlen gör sig så bra på ett hus som har hundra år på nacken.
Här hemma så har äntligen Kungsängsliljan slagit ut och den är verkligen hänförande med sina rutiga klockor så otroligt vacker.Jag går fortfarande och väntar på Krokusar som inte har kommit längre än att visa sina blad men så fort de har kommit upp, om de nu kommer så ,ska de naturligtvis få glänsa på min sida.
Den här vita Rosenplistern har  fåglarna planterat åt mig de tycker väl att tröskeln till vårt garage behöver lite fägring och jag håller med dem för den är ingen vacker syn utan blommor.Jag förstår att den vill bo här för här gassar det bra när solen lyser.
I helgen så har vi haft i stort sett en mulen helg och inte någon värme att tala om även om det kändes i går som den var på gång i dag så har vi ca tio varma grader utan sol.I går när jag just intog min frukost och tittade ut genom köksfönstret så fick jag se någonting som jag inte tidigare har sett nämligen ett Sädesärlepar som parade sig.Naturligtvis så hade jag inte kameran i närheten heller och kanske jag inte ens hade hunnit för det gick ganska så snabbt så nu går jag i väntans tider som Ni förstår
 I dag ska fortsätta med mina fönster för när sedan värmen kommer då ska jag bara var i trädgården och mysa jag har en del på gång där nämligen.
Det var allt för den här gången ta vara på Er och fånga dagen allt vad Ni kan för den här dagen kommer inte tillbaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar