tisdag 6 maj 2014






Lite allmänt pladder bara
Jag kan väl börja med att berätta att vårt växthus nu har blivit helt igen efter två dagars arbete av maken så blev det klart i går att tas i besittning och jag är förstås jätteglad för det.I går så var det 25 grader varmt därinne jag behöver  väl inte säga att jag ville gärna stanna där  i värmen för utanför var det bara några plusgrader.Nu blir det inte länge förrän jag får bära dit mina planteringar som jag har ställt ut på en del av våra fönsterbrädor det ska bli skönt att få ordningen återställd. inomhus

Jag har lite oro för de Fjärilar och Humlor som kom fram när vi hade värme för ett tag sedan vi har ju haft så kalla nätter och luften har blivit lite fattigare då dessa juveler inte längre fladdrar förbi.Den här  otroligt vackra och stora fjäril Sorgmanteln bland annat  var på vårt torp när vi var dit under den varma perioden för någon vecka sedan.
I går kväll efter middagen så gick jag ut på en kvällspromenad och det var så härligt då solen sken i skogen och fåglarna höll konsert för mig där jag vandrade fram.Man kunde höra en del som nästan lockade på någon och även fick svar vilken förväntan det är i luften på alla håll och kanter.
Förra våren vid samma tidpunkt så kunde jag plocka in av Påskliljor från vår trädgård men den kyla som vi har haft gör att allt står och väntar på värme.Därför så plockar jag fram bilder från förra Våren som vi får hålla oss till godo med tur att man har en liten bildbank att hämta ifrån.Men inget är som väntans tider det är bara att ha tålamod för snart så vänder det.
Jag får önska alla en riktigt fin Tisdag
 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar