onsdag 14 maj 2014





Några härliga timmar
Hade vi i går på vårt torp min tanke var att sätta mig i en solstol och bara vara men tyvärr så försvann solen så jag tog därför itu med helt andra sysslor än att bara vara.Nu har det blivit så här grönt och till veckan så ska det bli bra mycket varmare har man lovat upp till 20 grader och då kommer allt att bara utvecklas med en väldig fart.
Vid vårt eftermiddags fika så satt vi i vår glas veranda  och vi plockade fram ur det gamla porslinet som finns i kökets skåp och konstaterade att här på vårt torp så har vi härmed sommar.Annars på vårvintern så brukar vi ha med oss plastkoppar att dricka ur för vi vill inte ha någon disk som vi lämnar utan den får följa med hem.

 Vi satt och fikade med öppen ytterdörr och kunde höra fåglarnas vårsång det var alla möjliga  vackra sånger vi fick lyssna till.När vi i går anlände så stod det en stor Tjäderhöna (som jag tror att det var för den var ordentligt stor) på vår tomt och i vanlig ordning så hade jag tyvärr inte kameran i närheten så jag kunde föreviga det hela.Här hemma i trädgården så är det andra vackra fågelsånger som vi får ta del av så vi får dubbel valuta på det här sättet kan man säga.
I dag så blir det att vara i trädgården för solen den kommer och går och jag har en del bestyr  att komma i gång med .I går så satte jag en del fröer igen bland annat så blev det gul Vallmo och  Ringblommor har tänkt ha dem under vår Tall på framsidan av huset.Jag sätter dem inomhus för annars så är det lätt för fåglarna att picka i sig dem och då kanske det inte blir några blommor.
Det var allt för i dag med det så önskar jag Er en riktigt  bra Onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar