torsdag 22 maj 2014






Härliga tider
I går morse så var det 20 grader varmt redan klockan åtta på morgonen och då finns det ju inget bättre än att ta med sig sin frukost och inta den utomhus.Äntligen säger jag för just måltiderna har vi inte suttit ute och intagit fikat däremot det har vi gjort för då har temperaturen varit skön så det har gått.
I går var tanken att sitta i solen och njuta men inte den här dagen heller var det någon sol när vi kom till vårt torp utan då hade molnen hopat sig så det blev att göra andra saker i stället.Maken har gjort en ram så att man kan se tydligare vart rabatten är nere vid vägen så det som växer där är  bland annat Praktlysing  ska synas bättre.Den plockades upp och den delade jag på så nu växer där endast en mindre tuva för den hade brett ut sig en hel del. Det övriga har vi satt inne i skogen vi brukar göra så med plantor som blir över de kan vara bra att hitta någon annan gång .En del växter fick en ny plats för jag har tänkt att plantera några andra växter här sedan
När vi var där nere vid vägen och höll på med rabatten så fick jag ögonen på den här väna varelsen en Kungängslilja som bara valt att växa där hur den kommit dit förtäljer inte historien.Jag kommer att ta hand om den och ge den en plats i någon av rabatterna förstås.I bland så blir man glatt överraskad.
Hemma i trädgården så har nu Vårkragen slagit ut och den är så här fin.Nu tillbringar man mycket tid utomhus då det finns en hel del att göra där.I går på förmiddagen så fick Tomatplantorna flytta till växthuset de började ha för små krukor och därför så blev det bättre för dem att få en plats i ett större kärl.
I kväll ska jag i väg till Oves plantor  där vi som är med i trädgårdssällskapet kan  köpa nya växter och sedan brukar det ingå fika med en gratis lott det brukar vara en trevlig kväll.Jag har ju förmånen att ha ett presentkort att handla för som jag fick vid förra årets trädgårdsvisning
I  går kväll så blev det att promenera några kilometer runt i Tå-rundan här i byn tillsammans med andra motionärer först hade jag tänkt hoppa av men jag ändrade mig sedan jag intagit middag och lite vila och sedan var det härligt att ha gjort promenaden.
I dag skiner åter solen och jag ska ta hand om den här dagen så mycket som jag kan.Ha en riktigt fin dag alla som tittar in här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar