lördag 10 maj 2014




Plötsligt händer det
Nu äntligen har vi regn här hos mig så glad jag är för det nu är det mycket nödvändigt för att allt ska bli lite grönare och dessutom så är det ett fint vårregn som gör att den supertorra marken får vänja sig vid den våta varan i lugn och ro.Efter regnet så kommer vi även att få det lite varmare om man nu får tro på väderlekstjänsten.De våta dropparna har satt sig fast i Polstjärnan som små glaspärlor,som Ni kan se så är den på gång och efter regn och lite värme så kommer nog dess blad att komma inom en snar framtid.
I Juli månad så kommer den att förhoppningsvis bli så här vacker när den åter kommer med sina vackra vita blommor vilket jag naturligtvis längtar till.
Fjällkåpan har även den börjat visa sina fina blad den är ju så vacker nu på Våren  med silver i kanterna annars så är det en oansenlig växt som inte gör så värst mycket väsen av sig där den står.I dag ska vi titta på danstävling där dottern deltar man kan gå in på vote4dance.com där kan man se på tävlingen som är i Gällivare hon åkte i väg från Skellefteå klockan 06,00 i morse och kommer hem sent i kväll så det blir en lång dag med med dans.Förutom att jag ska se på dansen så ska jag även fortsätta med lite vårstädning men annars blir det en lugn dag.
Ha en fortsatt trevlig dag alla som tittar in här på min sida




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar