lördag 30 november 2013





På trappan mot Advent
På vår resa mot Bålsta i höjd med Gävle så träffade vi på detta otroligt röda moln och det får väl symbolisera den röda färgen som julen står för och det var bara ett moln som såg ut så här annars så var det en vanlig solnedgång på kvällen.
De otroligt gamla tomtarna från min barndom får alltid komma fram i samma fönster får de stå så man ska se dem ordentligt.Jag fick göra en restaurering när jag övertog dem för då hade färgen börjat försvinna men med lite färg och lite lack så blev dom som nya och kommer att hålla för åtskilliga jular.Min mamma hade dem alltid på arbetsbänken i vårt kök så det kommer fram en massa härliga minnen från min barndoms jular när jag plockar fram dem.
Kottegranen som jag gjorde för några år sedan får även den stå framme sedan jag målat om i hallen så gör den sig i år ännu bättre.Den söta kotteflickan inköpte jag på loppis här i vår by för några år sedan och den passar ju tillsammans med det övriga.
På samma byrå så står även den levande granen i miniatyr som är för övrigt den enda levande granen som finns i vårt hus till julen. De söta små Domherrar av  flörtkulor och filt som min mans faster har gjort en gång i tiden blir fina i den.
I dag så ska jag bege mig ut på en härligt lång skogspromenad vi har fått lite snö och nu ligger den ovanpå isen så det blir att sätta på sig broddar.De pratar om snö i morgon också jag hoppas att vi får det skulle bli så bra då det är första advent bara det kommer i måttliga mängder.För övrigt så känns det förstås bra att dottern har flyttat hem igen nu ska vi bara njuta av det allt vad vi kan.Hennes pojkvän är det meningen även ska flytta hit men det blir inte riktigt ännu då han har en hel del att ordna med först.
Till alla som tittar in på min sida så hoppas jag Ni får en riktigt bra dag och förresten tack så mycket för de trevliga kommentarerna dem blev jag glad för.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar