måndag 4 november 2013



                               En våt Måndag
Den allra första måndagen i denna månad  så är det en något blöt dag då det regnar och himlen är otroligt grå. Vattendropparna hänger som vackra diamanter i vår buske utanför fönstret  själv väntar jag på att det ska bli mindre nederbörd så att jag kan sätta på mig varma kläder och gå ut i skogen en stund och fortsätter det att regna så kommer jag att trotsa väderleken och gå ut i alla fall.
Inomhus så har jag tänt lite ljuslyktor vad vore livet utan levande ljus en dag som denna det ger en lite mys i liten skala.
Jag har även tänt de elektriska ljusen i vår ljusstubbe som jag tyckte passade att ha runt den jag har ställt den i vår öppna spis där blir det en fin ljuskälla. Det är egentligen ganska bra att det finns att köpa dessa lågenergi ljus som man kan ha på olika ställen man behöver inte oroa sig så värst mycket då de inte blir särskilt varma.
I vårt köksfönster där blommar den vidare den vackra Höstglöden dessa blommor som kommer ut i butikerna på höstkanten och som ger en glädje en lång stund.
Jag är ingen älskare av just November månad har alltid tyckt att det är en av de tristaste av månader under året.Som Ni ser så har vi gröna gräsmattor fortfarande nu snart vill jag att snön ska komma för det blir så otroligt mycket ljusare då.
En tur är att vi om några veckor får plocka fram jul sakerna och börja pynta inför advent det ser jag  fram emot. Jag ska även snart börja måla på julkort som jag älskar att göra för att sedan ge bort när det blir den tiden.Jag behöver inte fundera så värst mycket på vad jag ska ha för händer för det finns mycket att göra bara man vill det är kanske därför som tiden rusar i väg så man inte hinner riktigt följa med för veckorna flyger fram.
Hoppas att Ni får en härlig eftermiddag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar