fredag 22 november 2013










Några trädgårdsbilder
Nu när vi är i slutet på November så passar det väl bra att titta på lite sommarbilder.Denna har jag helt säkert visat Er tidigare men jag kan bjuda Er på den ändå för den står för mycket sommar i mina ögon när allt i trädgården är som allra bäst nämligen i Juli månad.
Hos min svägerska Britten så blommar det så här fint utanför deras glasveranda
Visst är Aplarna hos min  svägerska Elisabeth vackra när de blommar med sina rosa toner.
I vår torpträdgård så har jag lyckats hitta igen en gammal rabatt som fanns under torven det var riktigt spännande när jag fann  den nu har vi gjort om den och satt dit en kant i trä för tidigare var det en kant med stenar.Jag har planterat dit lite andra växter som Rosenplister och Tagetes och Kärleksört.
Något som finns kvar där är ju Aklejor de måste finnas i en gammal trädgård och denna sommar så blommade den här varianten, för de kan ju byta skepnad som Ni vet då de med fördel korsar sig med varandra men fina är de i varje fall.
Röd Astilbe och rosa Rosenskära och Lungört i en skön blandning är även den en somrig rabatt hos min väninna.
I dag så är himlen ljus och solen kommer helt säkert att visa sig en stund i alla fall jag kommer  att tillbringa dagen med att fika med min bror och svägerska och senare i eftermiddag blir det middag med våra vänner en bra dag alltså.
Lev och må











2 kommentarer: