måndag 18 november 2013




En Måndag med lite städning
Vårt växthus fick känna på ordentligt de starka vindar som stormen Hilde orsakade natten mot Söndag.En storm som orsakade en hel del extra arbete för många för vår del så blev det att idag på förmiddagen städa ur vårt växthus som nu får vara lite luftigt under vintern.Vi ska hålla det under uppsikt så det inte händer någonting mera.När sedan det våras igen och det blir lite varmare så ska vi sätta ihop det på nytt för vad vi kan förstå så har vi alla bitarna kvar och inga plastskivor gick sönder så nu kan vi andas ut ett tag .
I dag ska vi bege oss till vår skog vi har fått information om att där har det blåst ut ett och annat träd så det gäller att kolla hur mycket det är så då blir det väl framöver att ta reda på det kan jag tänka mig.
På söndagsmorgonen klockan 06.00 så förlorade vi strömmen och den var borta till på eftermiddagen och när den försvinner så kan man inte elda och få värme i huset vi förlorade även vattnet det fick vi hämta från en tankbil med dricksvatten som stod vid vår Centrumhörna.Vi är ju så otroligt sårbara nu för tiden med tanke på hur vana vi är att ha alla bekvämligheter för hade man utedass och vatten i en brunn.
Då är det bra att ha en grön låda  som man kan plocka fram där man förvarar gasolkök bland annat en låda som vi brukar använda när vi på sommaren gör utflykter och vill stanna till och koka oss en kopp kaffe.Nu blev det att sätta dit en vanlig panna och koka lite lunch  för när det är svalt inomhus så vill åtminstone jag få någonting varmt inombords.
Så jag kokade i vanlig ordning min havregryns gröt för man måste ju hålla på rutinerna och drack en kopp kaffe efteråt då kändes allt mycket bättre sedan.Nu gick det ingen nöd på oss för vi blev bjudna till våra vänner i Kåge då de hade allt i sin ordning med både el och vatten och alla bekvämligheter fungerade som vanligt så vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans med dem.
I dag så är det fortfarande mulet även om solen gör sina tappra försök men jag tror den får ge sig men det är i alla fall lugnt och skönt.Nu hoppas jag att vi får ha det ett tag för vi har minsann fått vår beskärda del av vindar så vi är belåtna för ett långt tag framåt
Ha en bra Måndag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar