tisdag 12 november 2013






Lite av varje en vanlig Onsdag
Nu har vi ju haft ett otroligt vackert väder några dagar då man får tanka lite solenergi, något som man behöver den här årstiden då det blir mörkare och mörkare och influenserna och annat i bakterieväg står och väntar på sin chans .Då är det härligt att man kan ta sina apostlahästar och bege sig ut i skogen på en stärkande promenad och när man sedan ser dessa vackra vyer så får även själen en dos av energi det kan jag lova.
När man kommer tillbaka sedan från sin stärkande promenad så möter mig den vackra plåtbunken som jag inhandlade senast jag var till blomsterbutiken och det vackra Tallriset gör sig fint i den.
I går eftermiddag så blev det en utflykt till stan och på vägen hem så svängde vi förbi våra vänner i Kåge och hos Ingrid  i köksfönstret så stod denna vackra Kaktus.Där blev vi kvar  en god stund för det blev både fika och  en god middag  det blev även en dos av hockey för Skellefteå spelade borta match  och vann dessutom.När vi sedan åkte i väg hem igen så var det noll grader där men här hemma så hade vi sju minusgrader.
Hon hade även denna Kaktus som blommade för fullt även den var vacker.
Jag har målat våra kvastar som vi har på våra farstubroar så här blev den som vi har vid vår groventre den blev betydligt snyggare än den var tidigare och det ser lite trevligare ut när man kommer till bron för det blir en liten färgklick som hänger på väggen.
Jag hoppas förstås att dagen i dag blir lika härlig som de har varit de senaste dagarna då solen har visat sig från sin allra bästa sida November blir bra mycket trevligare då den visar sig..Hoppas att Ni får en riktigt bra dag må så gott alla som tittar in här.




1 kommentar: