söndag 10 november 2013




Mina söndagsbilder och Fars dag
Så trevligt att få på besök av dessa vackra Domherrar de var till vår fågel restaurang nu på morgonen där de hittade ett och annat frö som de mumsade i sig.Jag blir alltid lika glad när de kommer på visit det är inte så ofta som de hittar hit även om jag tycker mig se att det blivit oftare än förut.Jag minns hur mycket Domherrar som var på besök hemma hos mina föräldrar där var det en hel del fåglar och oftast så var de just de som kalasade av allt gott som de hade att bjuda dem på men kanske det berodde på att de bodde alldeles nära skogsbrynet.
I går kväll förärades vi av dessa vackra blommor när vi hade bjudit hit Ulf och Ulla på middag det är Krysantemum och en del gröna växter och jag vet att vi kommer att ha glädje länge av dessa blommor för de brukar stå rätt länge i vas.I dag är det ju Fars dag då passar det ju bra att ha en bukett färska blommor på bordet.
I går kväll efter middagen så åkte vi i väg på revy tillsammans vi hade en trevlig kväll och blev bjudna på många roliga upptåg och fick oss många skratt,  under pausen blev vi bjudna på ett gott hembakat fika.När revyn var slut sedan så åkte vi i väg hem med ett leende på läpparna det är ju så kul att få far iväg och lyssna och se på roligheter som man sedan får minnas tillbaka på länge.
I dag så är himlen grå och det snöar för fullt vi ska väl bege oss ut på en Söndagspromenad och till eftermiddags fikat så blir det att fira med en god kaka.
Ha det så bra alla som hittat hit till min sida.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar