måndag 2 december 2013







En trevlig första Advent
I går fick vi ju tända det första ljuset och det är ju så mysigt med första advent nu går vi mot en härlig tid med förberedelser inför julen inomhus.I veckan ska jag försöka bli klar med mina julkort som jag håller på att tillverka .Det blir inte så värst många det här året beror kanske på att jag inte har haft den rätta inspirationen och det beror på att jag har haft lite annat att tänka på men några blir det ändå allt.
Inte är det helt fel att lagom till första advent så har det snöat under natten så att man möts i morgonens gryning av ett vitt snötäcke  jag blev då åtminstone glad över just det.
Efter lunch så begav vi oss till stan för där skulle Skellefteå dansklubb vara och dansa och när de avklarat sitt program så blev det dans kring granen.Vi bestämde oss för att vi skulle även vara kvar i stan för att se och lyssna på Skelleftebygdens Lucia kandidater.
Under tiden vi väntade på att de skulle uppträda så hade vi en timmas väntan och då bestämde vi att vi skulle gå och fika och då fick det bli mysiga  till Lilla Marie för att inta ett gott fika i en fin miljö.  Vi var inte ensamma om den tanken kan jag säga men vi fick oss en  plats ändå och det var det viktigaste.Huset är från 1840-talet och det har varit tidigare ett två familjshus och efter det så var det verkstad och skomakeri men 1985 så började man att ha café verksamhet där och det var ett mycket bra beslut för så mysigt som det är där att fika och äta , bättre miljöer får man leta efter.
Dagen till ära så fick det bli saffrans bulle för min del och saffrans semla för maken där satt vi i stugvärmen och fick i oss detta goda  det var riktigt skönt att komma in i stugvärmen ett tag för det blåste ordentliga vindar utanför som gjorde att man blev fort frusen.
När vi vandrade tillbaka till torget igen så mötte oss ett vackert upplyst Skellefteå.
Första advent blev alltså en riktigt bra dag då vi fick se trevligt dansuppträdande och vacker sång från våra lucior.I dag så har vi en dag med mulen himmel och jag tror inte att det blir någon strimma av sol ens en gång men då är det bara att tända fler ljus inomhus och mysa ännu mera.
Jag önskar alla en riktigt bra Måndag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar