fredag 27 december 2013







God fortsättning
Förra året så hade vi bra mycket mera snö vid samma tidpunkt och en vit vintervärld så det kan verkligen vara olika för varje år allt beror hur vindarna går och nu har ju hela Sverige haft milt väder.Vi får väl se om det blir regn eller snö som kommer hit under nästa dygn för nederbörd kommer det att bli det har man lovat.


I dag så har vi ett betydligt isigare underlag och halkvarning man får inte slappna av när man nu beger sig ut på promenaden vilket medför att man får ont i kroppen på grund av det.När man nu ändå har varit ut och kommer in igen så har det ändå varit  härligt för frisk luft det kan man ju ändå inte få för mycket av.
I vårt köksfönster så har den nu börjat blomma min vackra vita Kaktus den har flera knoppar så den kommer nog att bli fin vad tiden lider.Förra året hade den även blommor men inte så många den har flera det här året något som gläder mig.



Förra julen så hade jag en vit Amaryllis som var så här vacker den står i källaren och jag har nog inte så värst mycket hopp om de  som står där nere det kommer nog att bli till att kassera ett antal.Jag har inte lyckats särskilt bra med dessa vackra blomster vet inte vad jag gör för fel eller är det så att de är drivna på det viset att man inte lyckas med dem på grund av det.
I dag har himlen dragit på sig en tjock vintermössa och det har varit en dimridå som gjort det omöjligt för den att visa oss att ljuset har kommit tillbaka det ljus som gör tillvaron bra mycket roligare för alla levande varelser.
Hoppas att Ni får en trevlig eftermiddag alla som tittar förbi här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar