fredag 13 december 2013






Lucia och Fredagen den 13;e
Jag får bjuda Er på en Lucia bild som jag tog för några år sedan när dottern var med i Skellefteå bygdens Lucia .Bilden är från kröningen i Lands församlingens kyrka i Skellefteå.där vi bjöds på vacker och stämningsfylld sång i en fullsatt kyrka.I dag på morgonen så  slog vi på vår TV för att se och lyssna på årets Lucia medan vi åt vår frukost.Naturligtvis så tände vi ett ljus för att höja stämningen en smula.
I dag har vi ju även Fredagen den 13;e men det bryr jag mig inte så mycket om för jag har ännu inte behövt vara med om något som varit otäckt den dagen hittills har jag klarat mig.
Efter Lucia på TV så gick jag till vårt kök och slog på ugnen för att ta itu med den pepparkaksdeg som jag hade inhandlat och nu är den ut bakad till goda kakor som vi kan avnjuta under julen, det blev två burkar.
I vårt köksfönster står en liten kruka med Enris.Någon gång för länge sedan så har mina föräldrar fått en julgrupp i den här krukan och jag är i dag lycklig ägare till den och jag tycker den är så fin och bredvid den så står en mycket gammal tomte som troligen även den har följt med någon julgrupp en tomte som jag även uppskattar.
Den senaste tidens nyckfulla väder kan man inte bli klok på nu har ju all den fina julkänslan försvunnit.I går kväll så regnade det som om himmelens portar hade ställts vidöppna det började även blåsa och sedan kom det  lite snö och några minusgrader på det.Något som  var tur för nu kan man gå ut på promenad i skogen utan att falla och slå sig fördärvad även om det på sina ställen även kan se ut så här men då kan man gå på sidan där skogsmarken är framme.Nu vill jag att kung vinter dyker upp med vit snö igen för det är ju det vi ska ha den här årstiden.
Månen den visar sig redan klockan två på dagen så solen den gives väldigt små möjligheter att visa sig men ibland kan faktiskt båda dessa vara uppe på himlen samtidigt vilket förstås är ganska så häftigt .
Från köket doftar det så härligt för jag har en älgstek i ugnen som ska bli till tjälknöl när den är klar det är så gott att ha som smörgåsmat men även till någon middag framöver.
Ha en fortsatt bra dag trots att det är Fredagen den 13;e








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar