söndag 8 december 2013




                                                      Andra Advent
Vi eldar vårt änglaspel i vårt kök och det klingar så fint vi har även tänt ljus nummer två.Ute har vi haft 20 minusgrader på morgonen det kallaste vi haft hittills men nu mitt på dagen så har det blivit något mindre krispig luft så man kan bege sig ut.Nu längtar jag tills dess att det ser ut så här ute.
Så här såg det ut för två vintrar sedan i December men ett tu tre så kommer den och då blir det som ett riktigt julkort

 
På tal om julkort jag har plockat fram dem våra julkort och betat av vår lista för vi är inte så moderna så vi skickar allt digitalt utan vi tycker att det är rätt så roligt att köpa fina kort och skicka till ett antal eller ganska så många ett 20- tal brukar det bli .Dessa vackra kort som sprider så mycket glädje jag har ju även målat några så dem skickar jag till några speciella som jag vet blir extra glada för just dessa kort. Korten som jag målar själv de tar ganska så många timmar att göra men det är ett roligt pyssel att hålla på med och väldigt avkopplande
Jag har ju även köpt några vita hyacinter för dem tål jag bäst så nu doftar det jul i vårt hus jag kommer att inköpa några fler innan julen för dessa kommer att hinna blomma ut innan dess nu är det ju bara två veckor drygt tills vi är där.Till middag i dag så blir det Lutfisk den är inte den billigaste av rätter men vi älskar den och man mår så bra på den med vitsås och kryddpeppar så är den en riktig delikatess.Hoppas att Ni får en riktigt bra andra advent alla som tittar in här.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar