onsdag 4 december 2013




En December Onsdag
I bland så kan himlen bjuda på de mest fantastiska färgerna som för någon morgon sedan då den var så här röd.Man brukar ju säga att morgonrodnad "skropp i hatt" som menas med att man innan kvällen har nederbörd.Nu på senare tid så har vi haft både storm och nederbörd både i form av regn som skapar halka och sedan snö som jag gillar mera kan inte säga hur det blev denna eftermiddag när himlen var så här vacker för det har jag glömt.
I går fick vår vackra julängel ställa sig på den plats som den brukar stå på under julen.Den har jag visat för er förut också men den  tål att visas flera gånger för den är så vacker den finns inte att köpas någonstans för den har min mans moster en gång i tiden gjort och den börjar vara över femtio år.
Än så länge så har jag inte gjort någon julgrupp att tala om men en jul En har jag åstadkommit att inköpa och i den röda krukan så är den riktigt fin med lite juldekorationer så behövs det inte så mycket mera.
I dag ska vi bege oss till stan för lite inköp eventuellt ska jag köpa någon mindre växt att ha i någon flera juldekoration vi får väl se vad jag hittar.
Jag hoppas att vi får lite sol en stund i dag men ett plus är att det har blivit mindre halkigt åtminstone i skogen. Där var maken och jag och gick i går och vi gjorde en timmes promenad även om det blåste så var det ändå härligt.
Hoppas att Ni får en bra dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar