tisdag 10 december 2013






En snöig Tisdag
Nu på morgonen så såg det ut så här utanför dörren för under natten så har det snöat och det faller flingor fortfarande och jag blir så glad över att vi äntligen har fått snö jag myser en dag som denna.Jag behöver ju inte ut på vägarna så då kan jag bara glädjas åt det vita som kommer dinglande ner från skyn.
Granen utanför huset blir mycket mera klädd när den vita varan kommer och ljusen blir så mysigt inbäddade.
Nu lyser det så fint i alla fönster när alla har gjort julfint och ställt fram sina ljusstakar och  man tar fram både vita och röda ljus.Bilden är från vårt eget köksfönster för jag gillar röda ljus nu när det är jul.
I går när vi var ut på en skogspromenad så var det så här fint i skogen, tyvärr så var det en  mulen dag  och den här tiden på året när solen knappt kommer sig över trätopparna så blir det ganska så mörkt när det dessutom är mulet.Det var rätt så mysigt ändå för temperaturen var den rätta.
 Nu är det bara elva dagar  kvar tills dess att vi har vintersolståndet och efter det så vänder det och vi går mot ljusare tider  igen för tiden den rullar på som vanligt och stannar inte av och det är nog kanske tur att det är ordnat på det viset.Det gäller ju att ta vara på dagen för livet har bråttom.
I dag så blir det nog bakning som står på schemat för jag börjar ha lite att bjuda på om det skulle komma förbi någon som vill fika.I dag har vi ju även Nobeldagen och jag ska naturligtvis titta på det på eftermiddagen det är om inte annat trevligt att titta på alla finklädda människor.
Ha en riktigt bra dag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar