onsdag 26 juni 2013






Torp växter och diverse andra

Toppklocka passar väl ändå allra bäst i en torp trädgård därför får den stå i förgrunden.Dessa blommor planterades ofta i trädgårdar  förr i tiden den fanns även i min farfar och farmors trädgård så just därför så ligger den mig extra varmt om hjärtat.
Daggrosen har även den slagit ut med sina enkla men söta blommor busken är ju även vacker med sin gråa blad när den blommat ut.Vi har denna buske både här i vår trädgård men även på vårt torp jag tror att även den är en  buske som fanns förr i tiden.
Rosenkrage som blommar så här fint med sina röda kragar det är så kul att man har åtminstone någon växt i den röda färgskalan annars så är det mest den rosa nyansen som finns mest.Jag måste alltid stötta upp den för dess stjälkar är inte så starka och faller lätt ner på marken när det regnar.
Lupinerna här hemma även de blommar som bäst just nu egentligen så håller det mesta på att börja blomma det gäller att hänga med i svängarna och dokumentera allt vackert i trädgården.Sedan när vintern kommer så kan man sitta inne i stugvärmen och njuta av bilderna man tagit under sommaren och planera på nytt inför en ny sommar.
Den vackra röda Vallmon blommar så här fint på vårt torp den står vid vägen i den rabatt som jag har där och visar upp sig i hela sin skapelse.Tyvärr så blommar den endast en kort period innan den drar sig tillbaka.
Vi har fortsatt fint sommarväder i kväll ska jag bege mig i väg på trädgårdsvandring tillsammans med två andra damer.Jag ska ta fika med mig så vi kommer nog att få en riktigt trevlig kväll jag tror att det fina vädret kommer att fortsätta även i kväll .Ska bli kul att titta på andras blomster.
Ha det riktigt bra nu i dag och ta vara på sommaren
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar