söndag 23 juni 2013





Resumé av midsommarfirandet
Denna vackra sommartårta bjöd värdfolket på till efterrätt på Midsommaraftonen  med maräng, vispgrädde och jordgubbar,jag behöver väl inte säga att den smakade himmelskt synd att man inte kan äta hur mycket som helst.Kvällen blev som vanligt lyckad är man i trevligt sällskap så kan det väl inte bli annat än bra.Vi hade ju förstås även ätit grillat som huvudrätt tidigare det hör ju till när det är Midsommar åtminstone för oss.
Midsommardagen inleddes med ett åskväder  som kom med en ordentlig regnskur på förmiddagen och när den bedarrat så kände vi att den hade kommit med lite varmare vindar då även solen kom fram.Efter lunch så var det välbehövligt med en promenad som vi gick utmed sjön Lidträsk  och jag hade kameran med mig och då fastnade denna bild på linsen.

Senare på midsommardagens kväll så blev alla bjudna till Kåge på Silltårta och kaffe och gott fikabröd.
Vi gick även en runda i värdinnans trädgård och där mötte oss denna vackra Begonia som Ingrid hade planterat den lyste verkligen av sig med sin vackra kulört.Den har hon haft i flera år och den lär väl bli bara vackrare med åren kan jag tänka mig.
I värdinnans sommarstuge trädgård hade hon planterat dessa fina Marguriter de är ju riktiga sommarblomster med sina blommor som liknar Prästkragen lite grann och mycket fräscha går bra i hop med stubben.
Nu har vi åter sol och jag tror att vi har bättre väder att vänta det såg väl åskan till när den kom på besök.
Ha en fortsatt bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar