måndag 24 juni 2013






Litet av varje
Den vita Violrutan har nu slagit ut och den är graciös till formen.Någonting positivt är också att den inte har fått några löss och om jag inte minns fel så var det så även förra sommaren.Varför den klarar sig vet jag inte det är åtminstone bra att den klarar sig fån dem för det är inget kul när de kletar sig fast på blommans stjälkar som den gör med den rosa varianten.
Skuggbräckan även  den har börjat blomma med sina skira  blommor den har jag på många ställen för även om den blommar över så är bladverket så vackert.Jag har även satt en planta på graven även där är den fin.
Jag har även den i olika krukor tillsammans med andra blommor men här får den vara alldeles ensam i den blå krukan.I bland behöver man inte göra det så märkvärdigt denna stol är inte precis ny den har många år på nacken och med lite blå färg så blir den ett fint blickfång i trädgården.
Jungfrunävan har nu blivit en stor tuva och den är full i knoppar och en del har slagit ut den blir inte så hög  ca 25 centimeter vilket är bra och den har  ljusrosa blommor.Jag har ju en hel del Nävor i mina rabatter för de har blivit lite av en favorit för de blommar ofta hela sommaren och det finns både höga och låga växter.
I dag har vi haft en högsommardag med 26 grader varmt det har varit mulet en stund och det blåste vilket var bra för på vårt torp där är det fortfarande mygg i farten för vi var dit en stund och vi drack eftermiddags kaffet där.
Hoppas att det härliga sommarvädret fortsätter nu när många har gått på semester så är det ju kul för dem om de får ett bra väder.För min del så har jag semester båda perioderna även i år som jag hörde en sa som är dagledig så jag har möjligheter att ta vara på alla fina dagar.
Ha det så bra






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar