fredag 14 juni 2013




Ljuvliga  sommarlovs Fredag
I dag är det många barn som får sommarlov vilken härlig känsla för dem att få lite sommarledigt,man minns ju själv hur underbart det var att ha många lediga veckor framför sig när man kunde göra vad man ville.Den fina psalmen den blomstertid nu kommer  eller Idas sommarvisa har med säkerhet sjungits i dag på många ställen. Midsommarblomster de har redan börjat blomma de kanske till och med kommer att ha blommat över när midsommaren inträder.
Därför så har jag redan nu plockat in en fin sommarbukett av vackra vilda blommor.I afton var vi på väg för att kika på Liljekonvaljer som jag vet finns i min barndoms by men när vi närmade oss byn så vräkte regnet ner så vi fick vända, men vi kommer att göra nya försök kanske redan i morgon eftermiddag.
Denna Bergros blommar så här fint vid vårt torp den har jag hämtat på någon trädgårds träff för några år sedan och det var faktiskt två olika Rosor i en och samma rot som följde med så i bland har man tur.
I dag har jag även varit och hälsat på mitt före detta jobb hade lite vinstpengar att hämta där tyvärr så var många borta men jag fick ändå träffa några av dem vilket var roligt.
I morgon ska vi även på för middagen åka till Luleå och hämta min bror och hans familj då har de haft semester en vecka i Kroatien.
Hoppas att Ni får en härlig eftermiddag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar