torsdag 20 juni 2013





Skön Torsdag
Denna Backnejlika blommar för fullt just nu och den är en riktig snygging med sin rosa färg  och den får finnas hos mig på flera ställen.

Den är en favorit både hos Humlor och fjärilar jag lyckades inte fånga den vackra Fjäril som var och hälsade på den i går har aldrig sett den förr.Jag tycker att det håller på att dyka upp en hel del nya insekter som fjärilar och andra små varelser det kan bero på att vi har höjt vår temp en aning och då trivs de bra här hos oss.Denna humla den flög från blomma till blomma för att pollinera dem jag undrar om de har något system när de surrar runt.För sedan kommer det andra också som far runt i blommorna undrar om de finner kvar någon nektar när andra har varit där före dem det finns mycket att fundera på.
Denna Svalunge han verkar trivas med tillvaron för den sjöng så fint för mig när jag var i trädgården sedan när han fick syn på mig så tystnade han naturligtvis.Här sitter han på en favoritplats för Svalor,det är på vår Tv-antenn de vill egentligen väldigt gärna bygga bo ovanför men det vill inte vi och det verkar de veta för de har slutat bygga där för maken rev ner deras bo för några år sedan och det verkar som att det minns den händelsen.
Nyponrosen är ju en helt vanlig Ros som fanns när jag var ung på mina föräldrars tomt och som jag alltid har gillat.Denna har jag dock hittat en kvist av i en kompost i skogen och tog hem den för Rosor de vill jag gärna ta vara på när jag finner dem.Den har ju enkla blommor och får sedan fina nypon som man kan ta reda på och göra egen nyponsoppa på om man vill det.
I dag har vi en regnig dag men det får gärna göra bort det i dag för i morgon så vill vi ju ha sol och fint väder när man ska fira Midsommar.Vi har gjort bort att vara iväg och handla och jag var in en sväng på blomsterbutiken och köpte en jätte Prästkrage som jag ska sätta i rabatten senare i dag när det blir uppehåll som de har lovat.
Jag får önska alla en bra dag.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar