måndag 3 juni 2013





Blommor och blad
Om man skulle haft stängt mellan Hägg och Syren hade det blivit en kort ledighet för i år så blommar de nästan samtidigt.Nog är den allt bra fin den vanliga Bondsyrenen för att inte tala om dess doft som är magisk.Denna blommar hos vår granne som har flera på rad.
Nu blommar även den skira Spetsmössan och den har en tendens att ta för sig där den står om man inte är där och ser till att den får hålla sig inom rimliga gränser för den sprider glatt ut sina revor.
Nejlikrot som jag vet kallas för ogräs i södra Sverige den har jag här i vår trädgård ett exemplar av för den fanns här när vi flyttade hit.Jag tycker att den är fin när den kommer med sina oranga blommor.
Just nu så ser det ut så här under vår Tall när den gula vallmon blommar tillsammans med Rosenplister.Som egentligen jag vill enbart ska blomma vitt men nu har en rosa kulört smygit sig in men då får det väl vara så för jag tänker inte bråka med den om det.Den söta trädgårdstomten får också vara med på bild den passar att stå under tallen för den ser ut som den var gjord av något trämaterial.För övrigt så är det så otroligt mycket som blommar just nu och allt är så vackert.I morse så vaknade vi av att Tors hammare var här på visit den var inte så hård denna gång så det blev bara en kort stund som den dundrade och sedan kom det lite regn vilket var bra.
Vi har haft en fin dag sedan molnen skingrade sig och det har varit härligt att vara i trädgården.
Ha en fin fortsättning på dagen
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar