fredag 18 maj 2012


Vit Fänrishjärta och söta Violer
Vitt Fänrikshjärta är nästan vackrare än den rosa varianten tycker jag men det beror väl på att vitt och grönt är väldigt fint i hop samt att det lyser upp i rabatten.Jag har den på flera ställen i mina rabatter och i år verkar det som de kommer mycket bättre än tidigare år vilket inte stör det minsta.De söta violerna ska jag plantera på några gravar till Mors dag ska även sätta dit någon perenn planta troligen Taklök och längre fram blir det även Tagetes som jag har satt mycket av.I dag har jag fått in golvet i växthuset och det blev verkligen ett bra resultat så nu kan jag börja planera på riktigt ska in med ett runt bord med stolar där och göra lite mysigt..Vi har även plockat fram våra utemöbler nu fattas bara springvatten stenen.Vädret har varit ömsom mulet och inslag av regn.
Ha en trevlig eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar