måndag 7 maj 2012


Vacker ros och söt viol
har jag inköpt bland annat det blev även andra växter när jag var till blomsteraffären i helgen man måste ju trösta sig med något då vädrets makter inte är på min sida.Louise Bugnet heter rosen  (bilden från nätet)som jag ska plantera vid tillfälle  eventuellt under veckan. Den söta Australienska Violen som jag hade förra sommaren och blev så förtjust i då den blommar hela sommaren,även den fick följa med mig hem och nu har jag lärt mig att den ska man ta in under vintern så kanske det blir en växt som jag kan ha till glädje i många år.
I dag har det rasat snö från taket i flera omgångar och man  kan tro varje gång att det är jordbävning helt otroligt hur denna vinter fortfarande gäckar oss man blir riktigt ordentligt lurad på konfekten.Men jag blir förvånad om vi inte kommer att ha igen det sedan med att sommaren kanske förhoppningsvis kommer att bli riktigt fin, ja den som lever får se.I dag lyser solen i alla fall så då får man njuta av det.
Jag får i alla fall önska alla en härlig dag  med eller utan sol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar