onsdag 30 maj 2012

Bråttom/Hastbullar
I går  på förmiddagen när vädret inte var riktigt på det bästa humöret  och det var både mulet och svalt så passade jag på att baka lite grann det blev både chokladbollar och dessa enkla bröd.Jag brukar för det mesta ha dessa i frysen under sommaren det är både enkla och goda och går snabbt att göra.Även i dag är det svalt ute men jag har varit ute i trädgården och gjort i ordning mina nya arrangemang, jag har lagt stenar och även planterat av det jag har det blev Blodnäva och ett Kungsljus samt satt växter i korgen som ska stå på stubben.
Här får Ni receptet på mina enkla bullar
2 ägg,100 gram smör/margarin,1 dl mjölk,100 gram socker,5 dl Vetemjöl eller glutenfritt mjöl
,2 teskedar bakpulver och 1 matsked  vaniljsocker
Rör socker och smör tillsammans sedan tillsätter man  äggen  ett i taget och sedan mjölken,sist de torra ingredienserna.
Man klickar ut en matsked smet på en plåt med bakplåtspapper och gräddar dem i 10-15 minuter i 175 grader
Jag får önska Er lycka till med baket och hoppas att Ni får en härlig eftermiddag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar