lördag 26 maj 2012


Två rariteter
denna  Gullviva med gyllene färg har jag nyligen fått av min granne har tidigare sett den i en tidning och tyckte då att den var så fin så jag är glad över att jag nu har ett exemplar i min rabatt.Den vackra Citronfjärilen lyckades jag fånga på bild men tyvärr så har den slagit ihop sina vingar så man får inte se den i sin prakt den ska ju egentligen inte finnas här men den är lika välkommen som alla de andra vackra flygfäna som anländer.Jag har aldrig tidigare sett denna fjäril så den är helt ny för mig men nu för tiden så dyker det upp en och annan insekt som vi inte tidigare har haft här tidigare.I dag har vi varit på vårt sommartorp och suttit i solen, åtminstone jag, maken har i vanlig ordning jobbat med veden vi har även haft med oss lunch som vi ätit där.I dag har vi ju pingstlördag men det är inte något som man anammar nu för tiden däremot förut när vi hade en extra röd dag så var den mera märkbar.
Ha en bra eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar