lördag 19 mars 2016





                                         Veckans  Trädgårdsfärger 
                                               Har rubriken Mörkt och Ljust
Den här vackra Dahlian är vackert mörkröd i färgen den är planterad i en gammal kittel för så stor är den och den brukar ha magnifika blommor varje sommar.
Dessa Taggsvampar kan man säga är mer mörka i sin framtoning de kan man torka och använda i såser fick jag veta när jag hade turen att träffa en svampkunnig när jag hittade dem.Jag tycker de är så vackra och det är inte varje sommar man hittar dem.
Här har jag bild på en vit Dahlia som fanns för några år sedan hos min mans kusin och så klart jättevacker som just Dahlior är.
Vit Petunia hade jag på trappan i den blåa krukan för någon sommar sedan och till sommaren ska jag absolut plantera på samma sätt för det var så vackert. Här har jag även Silverarv i krukan och silver passar alltid lika bra tillsammans med olika blommor.
Jag avslutar med en bild som jag tycker sprider ljus och får mig att längta till sommaren.
Det här var mina tolkningar i dagens tema.
Hos Maribel  på den här adressen http://maribelsgarden.blogspot.com/ här finns det fler exempel.

Jag avslutar med att önska alla en trevlig Vårdagjämning










3 kommentarer:

  1. Så fina bilder, speciellt den sista med solen glittrande i vattnet.
    Ha en fin dag.
    Marika

    SvaraRadera
  2. En riktigt fin bild med sommarkänsla.
    Mörk taggsvamp har jag aldrig sett. Taggsvamp är en av de få svampar jag vågar plocka. Men då är det den bleka. / Britt

    SvaraRadera
  3. Svamparna ser intressanta ut, såna har jag inte sett. Jag har plockat ljus taggsvamp som är god. Vackert med ljust och mörkt. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera