söndag 6 mars 2016






 I dagens Trädgårdsfärger
Behandlar vi färgen Plåtfärgat dagens tema gör att man får göra en liten ansträngning och tänka till.
Den här hinken i zink har vi länge haft i våra gömmor och en dag råkade jag se någon som hade använt just en sådan för plantering och jag gillade det jag såg.Här har jag ett Bollkryss i den och det blev extra fint men i en sådan kan man ha diverse vackra blommor.
Min granne som är en händig man han har gjort dessa hållare som ska användas till marchaller  de är i plåt och målade i svart och lyktan den har verkligen rätt färg för den här dagen.
Här är det även en del plåtfärgat de finns hos Lena och Andre i deras sommarstuga det är ju så fint att ta vara på gamla ting och använda som dekorationer i trädgården. 
Det spindelnät som jag gjorde för ett antal år sedan får bli den sista bilden för dagen det var lite pilligt att göra men det blev ganska så bra och passar bra att ha den  inne bland Humlens blad.Gå gärna in på den här sidan http://maribelsgarden.blogspot.com/ där får Ni se andras tips på dagens färg.

Önskar alla en riktigt fin Vasalopps Söndag

















4 kommentarer:

  1. Så fiffig idé med spindelnätet - en snygg idé som jag nog lägger på minnet.

    SvaraRadera
  2. Great ideas for garden decorations !!
    Greetings

    SvaraRadera
  3. Du löste det på samma sätt som jag. Fint spindelnät. Ska jag försöka komma ihåg. / Britt

    SvaraRadera
  4. Det blev ett fint inslag i dagens metallfärg tema.
    Ha en fin söndag!
    Marika

    SvaraRadera