tisdag 15 mars 2016






Det känns som våren har kommit
Som Ni ser så är det en hel del snö åtminstone på vårt torp så här dröjer det ett tag innan den är borta, på något konstigt sätt så har det en tendens att snöa mer här än hemma på gatan.
.  Vi har startat upp vår vårsyssla med att åka i väg till vårt torp och när det blir fika tid så gör vi upp en eld och kokar vårt kaffe vi sitter i var sin solstol och njuter i vårsolen ,Jag har på mig skoteroverall för jag gillar inte att frysa för även om solen värmer så kan det bli kallt ändå för snön den kyler.Efter fikat så byter jag till promenadkläder för att vandra ett antal kilometer tillbaka till vår by där vi bor det är livskvalitè för mig.
I veckan så har vi flera plusgrader vilket gör att det tinar som bara den och det rasar från taken och det skvalar från stuprännor fåglarna har börjat sjunga igen så det känns som Våren har kommit på riktigt.
Hos våra vänner en mil bort där har Krokusarna börjat visa sig så det ser lite olika ut för här hos oss dröjer det ett litet tag till men det gör att man får njuta av andras fägring under tiden man väntar på sin egen.
Till veckan så är det ju Påskveckan vilket gör att jag har redan nu pyntat för den är ju så otroligt kort den tiden det är Påsk och det behöver inte vara särskilt mycket för att få till det. 
Jag vill avsluta med att hälsa välkommen en ny följare på min sida och även säga hejdå med en söt dikt som jag hittat i en tidning.
Välkommen våren den sköna som gör marken och träden gröna.
Humöret blir på topp när blommor börjar dyka opp
Allt blir till bubblande fnitter blandat med fåglarnas kvitter.

Ha det bra och njut av våren
 





 

1 kommentar:

  1. Härligt med de där första fikastunderna i solen, även om man är väl påpälsad. / Britt

    SvaraRadera